1

29/12 landar samma datum som jag åkte från sverige. Rest sju timmar tillbaka, solen fick lysa i nästan ett helt dygn. Där jag som i en person som inte vet mer eller mindre just då just där bara på resandes fot. Landar i en annan världsdel 18 timmar efter att ha lyft från Arlanda. Dag har blivit natt och jag valsar runt på en flygplats där ingen pratar samma språk som jag förutom en. Han som enkelt står där, långt solblekt hår, i en batiktshirt och shorts. Han fryser och får låna min tröja. Till höger om just han i en taxi påväg till den staden som inom två veckor skulle ge mig minnen för livet. Där sitter vi, sida vid sida pratar samma språk, tänker i samma mönster, för det mesta, där precis som här. Lugn för första gången på 18 timmar. lutar huvudet, och alla rörelser är osäkra i samma som säkra. Den natten första på den platsen, med han. Utan att veta någonting alls.
Allmänt | |
Upp